Biegunka to problem, który dopada większość z nas. Pojawia się niezapowiedziana w czasie podróży, przed ważnym egzaminem, przy miesiączce, a także jako dodatek do grypy jelitowej.

Biegunką możemy nazwać luźny stolec, który wymusza u nas minimalnie 3 wizyty w toalecie w ciągu dnia. Bardzo często biegunce towarzyszą takie dolegliwości, jak ból brzucha, nudności, wymioty, gorączka, słabość, ogólne rozbicie i wiele innych. Jak leczyć biegunkę i jakie są domowe sposoby na biegunkę?

Po pierwsze, kluczowa jest odpowiednia dieta. Dzięki zdrowym odżywianiu, codziennej porcji owoców, warzyw oraz dostarczeniu naszemu organizmowi błonnika, zyskujemy zdrowy żołądek i jelita, a tym samym zmniejszamy szansę na wystąpienie biegunki z powodu zatrucia, czy nieprawidłowej pracy układu trawiennego.

Kolejnym istotnym punktem jest sport. Regularne ćwiczenia i aktywność fizyczna pozytywnie wpływają na działanie naszego organizmu, pobudzają także jelita do pracy.

Biegunka a stres

Bardzo często występującą biegunką jest ta, która dopada nas w sytuacjach stresowych. Przed ważnym egzaminem, prezentacją, czy pierwszym dniem w pracy warto się wyciszyć, wypić herbatę z melisą oraz zjeść listek gorzkiej czekolady. Kakao wpływa pozytywnie na nasze jelita i zapobiega wzmożonej biegunce.

Biegunka z mdłościami

Gdy dopada nas biegunka z mdłościami, powinniśmy na początku przyjąć środek, który ją zahamuje. Może to być ziołowa tabletka. Na mdłości powinna pomóc herbatka z mięty pieprzowej, a także korzeń imbiru, który ma silne działanie przeciwwymiotne. Warto utrzeć trochę imbiru, zalać go gorącą wodą i wypić taki napar. Do tego imbir korzystnie wpływa na naszą odporność, co będzie szczególnie korzystne dla naszego wymęczonego biegunką organizmu.

Biegunka z gorączką

Leczenie biegunki nie jest w tym wypadku łatwe. Gorączka osłabia nasz organizm tak samo, jak biegunka. Warto wziąć lek przeciwgorączkowy, pić ciepłe ziołowe napary i jeść lekkostrawne rzeczy. Najgorsze co możemy w takiej sytuacji zrobić, to zapomnieć o jedzeniu i piciu – to doskonały pomysł, by nie mieć siły zupełnie na nic.

Biegunka i grypa jelitowa

Biegunka przy grypie jelitowej bardzo obciąża nasz organizm. Musimy pamiętać o tym, by wspomagać go na wielu polach. Po pierwsze, w czasie grypy żołądkowej nie przemęczajmy się. Leżmy i odpoczywajmy. Po drugie, jedzmy rzeczy lekkostrawne, ale nie zapominajmy o posiłkach. Po trzecie, pamiętajmy o uzupełnianiu płynów! W czasie biegunki trwającej kilka dni bardzo łatwo o odwodnienie, a to zapewni nam wycieńczenie. Gdy nie mamy siły za dużo pić, wspomóżmy się elektrolitami – wystarczy, że wypijemy ich szklankę po każdej wizycie w toalecie. Po czwarte, pamiętajmy o probiotykach i wspieraniu odporności organizmu. Po biegunce nasz organizm będzie osłabiony. Powoli włączajmy do jadłospisu zdrowe produkty dbające o naszą odporność: kurkumę, cytrynę, imbir i wiele innych.

Dzięki korzystaniu ze współczesnej medycyny, przy jednoczesnym pamiętaniu o dobrych i skutecznych domowych metodach, zadbamy kompleksowo o nasz organizm.

Leave a Comment